Kadra pedagogiczna

Dyrektor Szkoły
Elżbieta
Bruż-Misiewicz

Podstawy gry aktorskiej
Sceny współczesne
Sceny klasyczne
Piosenka aktorska
Wiersz
Zajęcia autopersonalne

Aktorka – śpiewająca. Założycielka i dyrektor pierwszej Policealnej Szkoły Aktorstwa i Musicalu w Polsce.
Studia aktorskie ukończyła w 1987 roku. W latach 1987-1997 aktorka – solistka Teatru Muzycznego „Capitol”.

Ma w swoim dorobku role w musicalach i komediach muzycznych m.in.: Ramona w musicalu „Dziękuję ci Ewo”
S. Renza, Daisy, Tangolita w musicalu „Bal w Savoy’u” Paula Abrahama, Marcyna w komedii muzycznej „Lekarz mimo woli” Moliera, Pola w komedii muzycznej „Pani Prezesowa” F.Leszczyńskiej, Willy w komedii muzycznej „Hiszpańska Mucha” A.Gajcera, Mary w komedii muzycznej „Porwanie Sabinek” F.P.Schönthana, Fruma Sara, Hudel w „Skrzypku na dachu” J.Bocka,

Podczas kilkunastoletniej współpracy z Prywatną Operą Telewizyjną Marka Tracza odbyła szereg tournee artystycznych po wielu krajach Europy: Austrii, Szwajcarii, Niemczech, Francji, Luksemburgu, Holandii, Belgii, Danii, Norwegii, Włoszech, Hiszpanii.

W 2005 roku ukończyła Podyplomowe Studia Zarządzania Placówkami Oświaty i Kultury.

W 2006 roku założyła Policealną Szkołę Aktorstwa i Musicalu we Wrocławiu, którą kieruje do dziś.

Jacek
Jaskuła

Śpiew solowy
Impostacja

Śpiewak operowy. Ukończył z wyróżnieniem Wydział Wokalny Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego
we Wrocławiu. Otrzymał nagrodę - stypendium przyznane przez Yamaha Music Foundation of Europe, podobnym wyróżnieniem uhonorował go Minister Kultury i Sztuki. Jest laureatem I nagrody Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Bratysławie (1997), II nagrody Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego w Dusznikach-Zdroju oraz III Konkursu Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie. Uzyskał dyplom mistrzowski u prof. Ryszarda Karczykowskiego oraz u prof. Gerharda Kahrego. Współpracował z wieloma filharmoniami w Polsce oraz z Elbland - Philharmonie Sachsen, z którą wykonywał oratorium "Mesjasz" Haendla oraz oratorium "Chrystus" Liszta.

Współpracował również z Neues Musik Theater w Weimarze wykonując partię Figara w "Cyruliku sewilskim" Rossiniego. Występował z recitalami wokalnymi na Festiwalu Chopinowskim w Dusznikach-Zdroju oraz Millenium Music Foundation w Calgary. Koncertował z pieśniarskim repertuarem Chopina na Majorce i Ibizie oraz z cyklem koncertów w Australii.Występował na wielu festiwalach : Wratislavia Cantans, Festspiele – Freiburg, Xanten, Wiltz.

Na co dzień występuje w Operze Wrocławskiej, gdzie debiutował partią Hrabiego w "Weselu Figara" Mozarta. Bierze udział w przedstawieniach: "Czarodziejski Flet" (Papageno) i "Cosi fan tutte" Mozarta (Guglielmo), "Cyrulik sewilski" Rossiniego (Figaro), "Cyganeria" Pucciniego (Marcello), "Straszny dwór" (Maciej) i "Halka" Moniuszki (Janusz), "Carmina Burana" Orffa (Poeta), "Zemsta Nietoperza" Straussa (Falke), "Ester" Praszczałka (Achaszwerosz), „Turandot” G. Pucciniego (Ping), „Napój Miłosny” (Belcore), ” Kobieta bez Cienia” Geisterbote, „Carmen” Bizeta ( Escamillo ), „Chopin” Orefice (Elio), ”Legendy o Maryi„ Martinu (Diabeł).

Współpracuje z Operą Nova w Bydgoszczy, Operą Bałtycką w Gdańsku oraz Operą Śląską w Bytomiu.

W Teatrze Wielkim - Operze Narodowej wykonuje partię Fiorella w "Cyruliku sewilskim" Rossiniego oraz partię Bardosa w "Zabobonie, czyli Krakowiakach i góralach" Kurpińskiego .

W Operze w Bilbao debiutuje partią Guglielma w "Cosi fan tutte" pod dyrekcją Edwardo Lopez Banzo .

Aldona
Struzik

Proza
Dykcja

Aktorka. Absolwentka PWST we Wrocławiu. W latach 1987 -1991 aktorka Teatru Współczesnego, od roku 1991 związana na stałe z Teatrem Polskim. W roku 1997 otrzymała Nagrodę dla Młodego Aktora przyznaną przez Wydział Kultury Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu. W 2002 r. Nagrodę za najciekawszy Epizod Teatralny Towarzystwa Przyjaciół Teatru.

Współpracuje z Wrocławskim Teatrem Komedia, Teatrem Bagatela w Krakowie, Teatrem Współczesnym
we Wrocławiu, Telewizją Wrocław, Radiem Wrocław i studiami dubbingowymi.

Wykładowca Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej - Wydziału Aktorskiego we Wrocławiu.

Ma w swoim dorobku wiele ról teatralnych m. inn. Sonia w „Zbrodni i karze” F. Dostojewskiego, Pchła w „Pchle Szachrajce” J. Brzechwy, Halinka w „Sztukmistrzu z Lublina” I. B. Singera, Elli w „Pułapce” T. Różewicza, Checca w „Awanturze w Chioggi” C. Goldoniego, Diana Barry w „Ani z Zielonego Wzgórza” L. M. Montgomery,
Wika w „Operze za trzy grosze” B. Brechta, Córeczka w „Improwizacjach Wrocławskich” T. Różewicza, Albertynka w „Operetce” W. Gombrowicza, Klara w „ Ślubach panieńskich” A. Fredry, Iza „Villa dei Misteri” H. Kajzara, Jeanette Scheurl w „Doktorze Faustusie” A.Leverkühna , Jane Worthington w ,,Oknie na parlament ” R. Cooneya, Marysia w „Weselu” S. Wyspiańskiego, Ciocia w „Ferdydurke” W. Gombrowicza

oraz kilkadziesiąt ról telewizyjnych i filmowych m. inn.:
  • Sekretarka „Kartoteka rozrzucona”, reż. K. Kutz
  • Catherine „Królowa Złodziei” reż. M. Favart – serial tv (Francja)
  • Jola „Na dobre i na złe” reż. T. Kotlarczyk
  • Elżbieta „Telefon 110” reż. T. Jacob – film fab. (Niemcy)
  • Dziennikarka „Świat według Kiepskich”
  • Psycholog „Pierwsza miłość”
  • Rafalska „Biuro kryminalne” reż. O. Khamidow
  • Lekarz „Fala zbrodni” reż. F. Zylber
  • Andżelika „Teraz albo nigdy” reż. G. Kuczeriszka

Bogusława
Orzechowska

Chór
Zasady muzyki
Kształcenie słuchu
Historia muzyki

Dyrygent, profesor Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu.

Absolwentka Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Studiowała w klasie prof. Marii Oraczewskiej-Skorek.
W latach 1983-2005 była dyrygentem i kierownikiem chóru Teatru Muzycznego - Operetki Wrocławskiej. W tym czasie zrealizowała wiele spektakli baletowych, operetkowych i musicalowych . Znaczące tytuły to: Zemsta Nietoperza, Wiedeńska krew, Hrabia Luxemburg, Kraina uśmiechu, Student żebrak, Carmen, Uprowadzenie
z Seraju, Cabaret, Zorba, Sztukmistrz z Lublina, My fair lady, Hello Dolly, Skrzypek na dachu, Opera za trzy grosze.
W latach 1982-1994 była dyrygentem Chóru Żeńskiego Uniwersytetu Wrocławskiego.

Od 1991 roku jest pracownikiem wrocławskiej Akademii Muzycznej. Jej absolwenci prowadzą samodzielną działalność zawodową w kraju i za granicą. W latach 1995-2005 była kierownikiem i dyrygentem chóru ,,Feichtinum” Akademii Muzycznej we Wrocławiu, z którym przygotowała szereg prawykonań nowych utworów chóralnych. W 2005 roku na podstawie oceny dorobku artystycznego i przedstawionej rozprawy habilitacyjnej uzyskała w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie tytuł doktora habilitowanego sztuki muzycznej
w dyscyplinie artystycznej - dyrygentura.

W latach 1987-2009 współpracowała z Zespołem Pieśni i Tańca JEDLINIOK (Wrocławski Uniwersytet Przyrodniczy) a w 2007-2009 - Polską Orkiestrą Kameralną ,,Sotto Voce’’ .

Od 2006 roku jest kierownikiem muzycznym i dyrygentem Reprezentacyjnego Zespołu Pieśni i Tańca ,,Wrocław”. Za działalność dyrygencką została uhonorowana wielokrotnie Nagrodą Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego, Akademii Rolniczej i Akademii Muzycznej we Wrocławiu oraz odznaczona przez Ministra Kultury i Sztuki tytułem ,,Zasłużony Działacz Kultury”. W 2011 roku odznaczona przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Złotym Krzyżem Zasługi.

Barbara
Pisarska-Gubernat

Taniec towarzyski

Tancerka. Absolwentka Wydziału Chemicznego Politechniki Wrocławskiej. Akademicki nauczyciel tańca prowadzący SKTT "ISKRA Politechniki Wrocławskiej". Posiada kilkunastu utytułowanych wychowanków prowadzących własne kluby taneczne.

Wielokrotna Mistrzyni Polski w tańcu towarzyskim i reprezentantka kraju na turniejach zagranicznych (finalistka mistrzostw Środkowej Europy). Członek Polskiego Towarzystwa Tanecznego, członek zarządu Oddziału Dolnośląskiego PTT, V - ce przewodnicząca GSK PTT.

Sędzia I kat w tańcu towarzyskim ,sędziująca najważniejsze turnieje w kraju (Mistrzostwa Polski, finały Grand Prix), egzaminator w Polskim Towarzystwie Tanecznym. Konsultant klubów tanecznych w Polsce. Członek IMPERIAL SOCIETY TEACHER of DANCING-Licentiate

Sędzia międzynarodowy – Membership Number: A7065.

Za działalność na rzecz rozwoju tańca towarzyskiego w 2002 roku otrzymała Złotą Odznakę Polskiego Ruchu Tanecznego.

Łukasz
Perek

Akompaniament:
Piosenka aktorska
Piosenka musicalowa

Pianista, puzonista, aranżer. Absolwent Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego
we Wrocławiu. Od 2011 r. wykładowca Akademii Muzycznej we Wrocławiu.

Swoją działalność artystyczną dzieli pomiędzy muzykę jazzową a teatralną. W latach 1999-2003 wraz z kwintetem O.K.E.J. i innymi zespołami jazzowymi brał udział w festiwalach jazzowych : "Jazz nad Odrą (wyróżnienie), "Bielska Zadymka Jazzowa", "Jazz Juniors" (dwukrotnie – II i III miejsce), "Regensburg Jazz Festival", Trotzberg Jazz Days. W 2002 r. wszedł w skład kwartetu wokalistki jazzowej Kasi Stankowskiej. W 2008 r. podjął się kierownictwa muzycznego Festiwalu Piosenki Francuskiej "Chansone’ s Wrocław". Koncertował w Dusseldorfie, Kolonii, Amsterdamie, Paryżu.

Aktualnie współpracuje z wrocławskim aktorem i wokalistą Mariuszem Kiljanem grając regularne koncerty na scenie Teatru Polskiego we Wrocławiu. Koncertuje także z wieloma muzykami jazzowymi w kraju m.in.: Tomaszem Pruchnickim, Sławomirem Dudarem . Aranżuje muzykę jazzową i rozrywkową.

Magdalena
Chacko

Historia teatru i dramatu powszechnego

Doktor nauk humanistycznych Uniwersytetu Wrocławskiego. Nauczyciel akademicki. Rozprawa doktorska przygotowana pod kierunkiem prof. dr hab. M. Ursela zatytułowana: Dramat i teatr Juliusza Słowackiego. Rekonesans została zakwalifikowana do druku.

Publikacje:
  • 1. O związkach twórczości Juliusza Słowackiego z teatrem operowym i baletem romantycznym, „Litteraria”, pod red. J. Kolbuszewskiego, nr XXXI, Wrocław 2000.
  • 2. Z paradyzu i z loży. O doświadczeniach teatralnych Juliusza Słowackiego w latach 1814 – 1842, „Prace Literackie”, pod red. M. Ursela, nr XXXVIII, Wrocław 2000.
  • 3. Słowacki na widowni. Rozważania o doświadczeniach teatralnych poety w latach 1814 – 1842, „Prace Literackie”, pod red. M. Ursela, nr XXXIX, Wrocław 2001.
  • 4. Inscenizacje dramatów Słowackiego: „Kordiana” i „Księcia Niezłomnego” w Teatrze Laboratorium Jerzego Grotowskiego, „Prace Literackie”, pod red.
  • M. Ursela, nr XL, Wrocław 2002.
  • 5. Recenzja książki Marii Molickiej Lula i Zulek, „Biblioterapeuta” 5 (33) z 2005 r.
  • 6. Dramat i teatr Juliusza Słowackiego. Rekonesans (w przygotowaniu do druku).